جعبه آتش نشانی پیشرو

جعبه آتش نشانی پیشرو  یکی از تولید کنندگان جعبه آتش نشانی که محصولات آن از نظر کیفیت دارای جایگاه و کیفیت قابل قبولی هستند. در ادامه به بررسی و مقایسه جعبه آتش نشانی مزینانی و جعبه آتش نشانی پیشرو خواهیم پرداخت.

 جعبه  آتش نشانی پیشرو استیل

کیفیت

جعبه های آتش نشانی را بر اساس معیار های مختلف دسته بندی می کنند که در ادامه به بررسی انواع جعبه های آتش نشانی می پردازیم.
جعبه های آتش نشانی به طور کلی شامل دو دسته "جعبه آتش نشانی ساده" و "جعبه آتش نشانی دارای کابین مخصوص تجهیزات جانبی" می شوند، ولی اگر بخواهیم جعبه های آتش نشانی پیشرو را از نظر تجهیزات مورد استفاده و نحوه عملکرد دسته بندی کنیم به دو دسته: "جعبه آتش نشانی با شیلنگ آتش نشانی PVC" و "جعبه آتش نشانی با شیلنگ برزنتی"  تقسیم می شوند. این که از کدام یک از انواع جعبه آتش نشانی استفاده کنید را می توانید در مقاله نکات مهم در انتخاب جعبه آتش نشانی مطالعه کنید.

فروشگاه مزینانی که یکی از معتبر ترین و بهترین فروشگاه های تخصصی در زمینه جعبه آتش نشانی می باشد توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت بالا نمایندگی چندین برند معتبر دیگر را نیز داشته باشد. از جمله محصولاتی که توسط فروشگاه مزینانی به فروش می رسد می توان به جعبه آتش نشانی دو طبقه، جعبه آتش نشانی تک درب، گوی اطفای حریق، جعبه کمک های اولیه، جعبه آتش نشانی دو قلو، جعبه آتش نشانی استیل، کپسول آتش نشانی، جعبه آتش نشانی جاکپسولی، جعبه آتش نشانی فایبرگلاس، جعبه آتش نشانی ایستاده، متعلقات جعبه آتش نشانی، اسپرینکلر و جعبه آتش نشانی پایه دار اشاره کرد.

 

مشخصات فنی جعبه های آتش نشانی

ضخامت ورق های مورد استفاده در این برند جعبه های آتش نشانی از 0.9 تا 1.1 میلیمتر است، همچنین هر جعبه دارای 4 ورودی آب است که برای اتصال به شبکه آب و نصب جعبه آتش نشانی به کار می رود. لولا های استفاده شده برای درب جعبه های آتش نشانی پیشرو در مدل های مختلف به صورت اشپیل استیل و یا جوشی 10 است که هر دو نوع لولا برای باز و بسته کردن روان اند و همچنین با دوام بودن آنها باعث می شود که در زمان های اضطراری کارایی و روان بودن خود را حفظ کنند.
جوش های استفاده شده در جعبه آتش نشانی مزینانی، جوش برنج هستند که یکدست بودن و استحکام این نوع جوش از سایر نمونه های مورد استفاده در سایر جعبه های آتش نشانی بهتر و مناسب تر هستند.
نمای خارجی جعبه آتش نشانی مزینانی به دو صورت شیشه ای و فلزی است، همچنین درب های جعبه آتش نشانی مزینانی به صورت کلید سر خود ساخته می شوند.

جعبه های آتش نشانی مزینانی همانطور که از نامشان پیداست دارای محفظه هایی برای نگهداری سیستم های اطفاء حریق هستند که درون آن ها قرقره های نگهدارنده شیلنگ آتش نشانی، کپسول اطفاء حریق و ابزار های امدادی قرار می گیرند. جعبه آتش نشانی تک درب فلزی در ابعاد مختلف و در شکل های توکار و روکار ساخته می شود. این جعبه ها با شیلنگ برزنتی و شیلنگ های لاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند. جعبه های آتش نشانی مزینانی بهترین تجهیزات برای اطفاء حریق در ساختمان های مسکونی، واحد های صنعتی و ادارات می باشد.

جعبه آتش نشانی دو کابین برند مزینانی یکی دیگر از محصولات پر طرفدار فروشگاه مزینانی می باشد که به دوصورت خالی و با تجهیزات ارائه می شود. محتویات این محصول نیز شامبپل شلنگ و قرقره است. این محصول دارای لوله نواری می باشد که موجب می شود آب با فشار زیاد به بیرون هدایت شود. جعبه آتش نشانی دو کابین برای اطفاء حریق در آتش سوزی های بزرگ کاربرد بسیار زیادی دارد و نقش اصلی را ایفا می کند.

یکی دیگر از مزایای جعبه آتش نشانی رنگ کاری آنها است که به صورت الکترواستاتیک انجام می شود و همین باعث بالا رفتن عمر پوشش، زیبایی و یک دست بودن آن خواهد شد.

    جعبه آتش نشانی پیشرو سفید رنگ

قرقره آتش نشانی هوزریلی 

قرقره های آتش نشانی پیشرو با استاندارد EN671-1 مطابق می باشد و می توان آن ها را روی دیوار و یا در جعبه آتش نشانی استفاده کرد. سایر خصوصیات تجهیزات مربوط به قرقره آتش نشانی پیشرو را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

  • کناره های قرقره آتش نشانی مزینانی به صورت الکترواستاتیک رنگ شده است و همین باعث با دوام بودن و یکدست بودن رنگ آن می شود.
  • نازل های آتش نشانی 4.3 اینچی پیشرو که بر روی شیلنگ های این قرقره ها متصل شده است، نازل 3 حالته است و می توانید آن را در حالت ها مه پاش، جت اسپری و خاموش قرار دهید.
  • پایه مخصوص نصب بر روی دیوار که قابلیت تنظیم محل قرار گرفتن قرقره را به صورت افقی را به شما می دهد. همچنین در زمان استفاده به شما امکان چرخش 180 درجه را می دهد و تا 20 سانتی متر از دیوار فاصله می گیرد که باز کردن آن ساده تر باشد.
  • قرقره های مزینانی می توانند در هر دو جهت ساعت گرد و برخلاف جهت عقربه های ساعت گردش داشته باشند.
  • قسمت هرزگرد قرقره های هوزریلی که وظیفه آب رسانی را دارد در این قرقره ها دارای شافت آلومنیومی و روکش تفلون می باشد که بوسیله پکینگ آب بندی شده است و همین باعث بالاتر رفتن کارایی و عمر این هرزگرد ها نسبت به هرزگرد های اورینگی می شود و همچنین قدرت تحمل فشار بالاتری هم دارند.

 

Firebox یا جعبه آتش نشانی پیشرو مجهز به شیلنگ برزنتی

این نوع جعبه آتش نشانی که به آن فایرباکس (Firebox) نیز می گویند دارای شیلنگ های برزنتی 1.5 اینچی یا 2 اینچی هستند و جنس آن از نخ پرلون می باشد و بدون اتصال به شبکه آب به دور قرقره پیچیده می شود و در زمان استفاده از دور قرقره باز می شود و با کوپلینگ مخصوص به شبکه آب مربوط به جعبه آتش نشانی متصل می گردد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه آبرسانی جعبه آتش نشانی مطلب انواع سیستم های آبرسانی جعبه آنتش نشانی را مطالعه کنید.

 بسته بندی جعبه  آتش نشانی پیشرو

از جمله ویژگی های منحصر بفرد جعبه های آتش نشانی فروشگاه مزینانی قفل و کلید طراحی شده روی محصول می باشد. به دلیل ریسک ناشی از فقدان کلید در شرایط حساس، کلید ها کمک کم جای خود را به قفل های سامسونتی دادند. جعبه های آتش نشانی دارای قرقره، بست آلومینیومی و شیلنگ می باشد که درون جعبه قرار  داده شده است. ضخامت ورق های آلومینیومی استفاده شده در این محصول متفاوت است. نکته آخری که در مورد فایرباکس بهتر است بدانید این است که استفاده از شیلنگ برزنتی به سادگی شیلنگ های هوزریلی نیست و در زمان استفاده از شیلنگ های برزنتی باید آنها را به صورت کامل باز کنید.

نکات و موارد عمومی در خصوص خرید و نصب جعبه آتش نشانی

  • استاندارد نصب جعبه های آتش نشانی با توجه به دستور العمل های ساخت و ساز و ایمنی ساختمان هر کشوری متفاوت است، به همین دلیل اولین قدم شما این است که استاندار های مربوط به نصب جعبه های آتش نشانی را بررسی کنید تا بتوانید کاری بی عیب و نقص و مطابق با استاندارد انجام دهید.
  • جعبه آتش نشانی پیشرو دارای ضخامت بالای 1 میلیمتر هستند و همین موضوع باعث می شود که مقاومت استاتیکی این جعبه های اتش نشانی بالا تر برود و در برابر خمش و پیچش مقاومت بالاتری داشته باشند، این موضوع را باید در زمان خرید به یاد داشته باشید و البته فراموش نکنید که همیشه جعبه های آتش نشانی پیشرو را از نمایندگیها و فروشنده های معتبر خریداری کنید تا افراد متقلب به جای جعبه آتش نشانی مرغوب به شما جعبه آتش نشانی تقلبی و نامرغوب ندهند.
  • رنگ جعبه آتش نشانی که خریداری می کنید باید از نوع الکترواستاتیک باشد. چون این رنگ از نظر زیبایی و جلوه کاملا یکدست و بدون اشکال است. از طرفی استفاده از این رنگ ها در جعبه آتش نشانی باعث بالا رفتن عمر آنها می شود، چرا که رنگ کاری الکترواستاتیک در برابر رطوبت و نمناک بودن جعبه اتش نشانی مقاوم است و از آنجایی که جعبه آتش نشانی با آب و رطوبت در ارتباط است این خاصیت رنگ الکترو استاتیک برای شما بسیار مفید خواهد بود.

 

نکات و موارد مهم در خصوص سیستم تاسیساتی جعبه آتش نشانی

  • حداقل دبی خروجی هر شیلنگ آتش نشانی باید 45 لیتر در دقیقه باشد.
  • سیستم آب رسانی جعبه های آتش نشانی باید فشاری 2.2 بار داشته باشد تا خاموش سازی آتش برای شما راحتتر شود.
  • اگر در قسمتی از ساختمان قصد نصب قرقره آتش نشانی دارید باید برای پوشش آن از جعبه آتش نشانی استفاده کنید.
  • طول شیلنگ آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی نباید از 20 متر بیشتر باشد.
  • همه تجهیزاتی که با آب و فشار آب در ارتباط هستند باید در تست هیدرواستاتیک (مقاومت در برابر مایعات) 12 بار مقاومت از خود نشان دهد.

 

محل نصب جعبه آتش نشانی پیشرو

  • جعبه های آتش نشانی باید در محلی نصب شود که در دید و قابل دسترسی برای هر فرد بالغی باشد.
  • جعبه آتش نشانی پیشرو را در مکان هایی که در برابر آتش سوزی محافظت شده اند قرار ندهید، مگر اینکه کارشناس سازمان آتش نشانی این موضوع را برای شما تشخیص دهد.
  • بر روی جعبه آتش نشانی باید یک علامت مخصوص به اندازه حداقل 15 سانتی متر نصب شود که برای همه قابل دیدن باشد.
  • بهترین ارتفاع برای جعبه آتش نشانی بین 1.5 تا 2.4 متر از کف است.
  • تجهیزاتی که درون جعبه آتش نشانی استاندارد استفاده شده اند نباید کمتر از 10 سانتی متر با هم فاصله داشته باشند.
  • زمانی که شما قصد استفاده از جعبه آتش نشانی را دارید و می خواهید شیلنگ آتش نشانی را باز کنید، باید هیچ کدام از قسمت ها برای شما مزاحمت بوجود بیاورند.
  • قرقره جعبه آتش نشانی پیشرو دارای لولا است و در زمان باز شدن تا حدودی از جعبه بیرون می آید و این باعث می شود که سریعتر و راحتتر شیلنگ آتش نشانی باز شود.

 

نوشتن دیدگاه