تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

یکی از تجهیزات آتش نشانی که از اجزا سیستم اطفا حریق می باشد و این روز ها نقش بسیار کلیدی مهمی در حوادث آتش سوزی و مقابله با چنین اتفاقاتی دارد، جعبه آتش نشانی است، شاید قبلا استفاده از جعبه آتش نشانی اختیاری بود، ولی امروزه استفاده از جعبه آتش نشانی یکی از مواردی است که حتما باید انجام شود تا شما بتوانید مجوز های دیگر ساختمان خود را بگیرید. ولی جدا از بحث اجبار، بهترین کار این است که کمی دوستانه تر به استفاده از جعبه های آتش نشانی کنید و به این فکر کنید که استفاده از این تجهیزات در ساختمان می تواند در زمان های اصطراری که دچار سانحه آتش سوزی شدید بتوانید عملیات مربوط به اطفاء حریق را به راحتی انجام دهید و به این صورت از آسیب های جانی و ضرر های مالی در اثر آتش سوزی جلوگیری کنید.
در این مطلب از گروه مزینانی قصد داریم که محتویات و تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی را باهم بررسی کنیم و در مورد کاربرد و جایگاه هر کدام از این قطعات در فایرباکس بحث کنیم.

 

در جعبه آتش نشانی از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

 

کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی این روز ها یکی از به نام ترین و پر استفاده ترین تجهیزات برای اطفاء حریق هستند که تقریبا اکثر افراد با آن ها آشنایی لازم را دارند. کپسول آتش نشانی به عنوان یک وسیله یدکی در جعبه آتش نشانی استفاده می شود و می توان گفت که عضو ثابت جعبه های آتش نشانی نیست. قرار دادن یا ندادن کپسول آتش نشانی در جعبه آتش نشانی بستگی به طراحی سیستم اطفاء حریق ساختمان دارد. پس اگر در یک ساختمان به جعبه آتش نشانی برخوردید که فضای کافی برای جعبه آتش نشانی نداشت و اصلا چنین چیزی برای ان پیش بینی نشده بود متعجب نشوید، چون این موضوع کاملا عادی است.
بهتر است در صورتی که از کپسول آتش نشانی در جعبه آتش نشانی استفاده شد، یک راهنمای استفاده نیز در یک محل در دیدرس نصب شود تا افرادی که می خواهند از آن استاده کنند با اطلاعات و آگاهی لازم پیش بروند، همچنین به یاد داشته باشید که کپسول های آتش نشانی خود را مرتب و طبق زمان بندی مشخص چک کنید تا در زمان حادثه با خیال راحت از آن استفاده کنید. مزینانی به عنوان تولید کننده جعبه آتش نشانی در کشور در حال فالیت می باشد و شما عزیزان می توانید انواع جعبه آتش نشانی را باقیمت مناسب از این تولیدکننده تهیه نمایید.

تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

شیر آلات و کوپلینگ آتش نشانی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

شیر ها و کوپلینگ های آتش نشانی فقط در نمونه هایی از جعبه آتش نشانی استفاده می شود که در آن ها از از قرقره و شیلنگ آتش نشانی برزنتی استفاده شده باشد. این تجهیزات به شما این امکان را می دهند که در زمان حادثه شیلنگ برزنتی را با استفاده از کوپلینگ به شیر آتش نشانی موجود در جعبه آتش نشانی وصل کنید، شیلنگ برزنتی را به صورت کامل و بدون تا یا خمش و کامل بازکنید و سپس شیر آتش نشانی را بازکرده تا آب به داخل شیلنگ هدایت شود و توانید از آن استفاده کنید.

 

شیلنگ و قرقره مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

قرقره و شیلنگ های آتش نشانی مورد اسفاده در جعبه های آتش نشانی از دو نوع قرقره با شیلنگ هوزریلی و قرقره با شیلنگ برزنتی است که در ادامه در خصوص آنها بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. ولی قبل از آن این نکته را در نظر داشته باشید که شیلنگ و قرقره آتش نشانی یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در جعبه آتش نشانی است و به همین دلیل به عنوان یک عضو ثابت در جعبه های آتش نشانی شناخته می شود.

جعبه  آتش نشانی با شینگ هوزریلی

قرقره و شیلنگ های هوزریلی

جنس شیلنگ های هوزریلی از پلاستیک است و استفاده از آنها بسیار راحت است و آبرسانی به آنها بوسیله هرزگردی برنجی که در وسط قرقره است تامین می شود، استفاده از این قرقره و شیلنگ ها اصلا نیازی به آموزش ندارد و همه می تواند به راحتی از آنها استفاده کنند.قیمت این نمونه قرقره و شیلنگ از نمونه برزنتی بیشتر است و دارای عمر بیشتری هم هستند.

جعبه  آتش نشانی شیلنگ برزنتی

قرقره و شیلنگ برزنتی

همانطور که از اسم این شیلنگ ها پیداست جنس آنها از برزنت می باشد، استفاده از این شیلنگ ها برای افرادی که برای استفاده از آنها آموزش های لازم را ندیده اند ممکن است بسیار سخت و چالش برانگیز باشد، ولی دبی آنها از شیلنگ های هوزریلی بیشتر است و برای همین در خاموش سازی آتش سوزی های بزرگ می توانند موثر واقع شوند. آب رسانی این شیلنگ ها با استفاده از شیر و کوپلینگ مخصوص انجام می شود.

برای خرید و استعلام قیمت جعبه آتش نشانی استیل و سایر انواع جعبه آتشنشانی می توانید به سایت مزینانی مراجعه نمایید. 

نوشتن دیدگاه