جعبه آتش نشانی توکار

جعبه آتش نشانی توکار همانطور که از نام آن پیداست به جعبه آتش نشانی می گویند که درون یک محفظه که درون دیوار جایگذاری شده است نصب می شود و بعد از اتمام بقیه مراحل ساخت ساختمان مانند رنگ کاری یا سفید کاری، قاب اصلی و تجهیزات اصلی آن را درون آن نصب می کنند. مزایا و کارکرد جعبه آتش نشانی توکار می تواند با سایر جعبه های آتش نشانی یکسان یا متفاوت باشد که این موضوع به نوع جعبه آتش نشانی توکار بستگی دارد. در ادامه این مطلب از گروه مزینانی در مورد انواع جعبه آتش نشانی توکار صحبت می کنیم و نکات مهم در خصوص این تجهیزات آتش نشانی را برای شما خوانندگان توضیح می دهیم.

جعبه آتش نشانی توکار

 

محل نصب جعبه های آتش نشانی توکار

محل نصب جعبه های آتش نشانی توکار معمولا در راهرو ها و محل هایی است که دسترسی به آنها برای همه افراد در یک ساختمان و یک طبقه ممکن است. ارتفاع کف جعبه آتش نشانی نصب شده از کف ساختمان باید بین 130 سانتی متر تا 150 سانتی متر باشد. راهرو ها، کنار خروجی های اضطراری برای محافظت از راه خروج در برابر آتش سوزی، پاگرد طبقات و به طور کلی بیرون از واحد های ساختمان مکن خوبی برای جعبه آتش نشانی است، به شرطی که محل نصب شما به گونه ای نباشد که برای بازکردن درب جعبه آتش نشانی به صورت کامل به مشکل بر نخورید و همچنین در زمان بیرون کشیدن شیلنگ برای انجام عملیات اطفاء حریق باید جعبه آتش نشانی نصب شده به گونه ای باشد که شما در باز کردن شیلنگ آتش نشانی از جعبه هیچ مشکلی نداشته باشید و هیچ چیزی مانع شما نشود. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع جعبه آتش نشانی از جمله جعبه آتش نشانی روکار، توکار، استیل، تک درب، دوقلو و ... می توانید به فروشگاه اینترنتی مزینانی مراجعه نمایید.

 

قیمت جعبه آتش نشانی توکار

امروزه جعبه آتش نشانی در برندها و ابعاد متفاوتی تولید می شوند. علاوه بر پارامترهای ابعاد و برند نوع جنس استفاده شده برای تولید جعبه آتش نشانی توکار از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر روی قیمت جعبه آتش نشانی توکار می باشد. فلز ساده و استیل از پرکاربردترین نوع جنس برای جعبه آتش نشانی توکار می باشد. چنانچه تصمیم به خرید جعبه آتش نشانی در ابعاد و اندازه های مورد نظر خود دارید. می توانید جهت دریافت لیست قیمت جعبه آتش نشانی توکار می توانید با واحد فروش جعبه آتش نشانی مزینانی با شماره 02188744887 تماس بگیرید.

 

لیست قیمت جعبه آتش نشانی توکار
نوع ابعاد قیمت
 جعبه آتش نشانی با  قرقره قفل پرشی  متغیر  شروع قیمت از 800000هزار تومان
 جعبه آتش نشانی هوزریل با متعلقات  متغیر  شروع قیمت از 1000000میلیون تومان
 جعبه آتش نشانی خالی  متغیر  شروع قیمت از 390000 هزار تومان

 

سیستم آب رسانی جعبه های آتش نشانی توکار چگونه است؟

سیستم های آب رسانی جعبه های آتش نشانی را رایزر می نامند، چون لوله کشی هایی که به صورت عمودی از بالا تا پایین انجام می شود به نام رایزر شناخته می شود. انواع سیستم های آبرسانی جعبه آتش نشانی توکار به طور کلی با سه نوع رایزر کار می کنند:

  • سیستم آتش نشانی یا رایزر تر
  • سیستم آتش نشانی یا رایز خشک
  • سیستم آتش نشانی یا رایز ترکیبی

 

سیستم آب رسانی یا رایزر تر در جعبه آتش نشانی توکار

همانطور که از اسم این نمونه سیستم آب رسانی مشخص است، سیستم لوله کشی جعبه های آتش نشانی همیشه دارای آب است، قرقره و شیلنگ استفاده شده در این جعبه های آتش نشانی از نوع هوزریلی است و به همین دلیل همه می توانند از این نمونه قرقره و شیلنگ استفاده کنند. آب مورد نیاز این سیستم از طبقه بالای ساختمان یا از موتور خانه در کف ساختمان در رایزر پمپاژ می شود و تا زمانی که نیرو های آتش نشانی برای اطفاء حریق کامل برسند آتش سوزی را کنترل می کند.

جعبه آتش نشانی توکار

سیستم آب رسانی یا رایزر خشک در جعبه آتش نشانی توکار

این نمونه سیستم آب رسانی به این صورت است که لوله ها و شیلنگ های آتش نشانی در زمان عادی آب ندارند، ولی در وردی ساختمان یک شیر که آن را سیامی می نامند وجود دارد که ماشین آتش نشانی به آن وصل شده و آب مورد نیاز برای اطفاء حریق را به راحتی به تمام طبقات می رساند. شیلنگ استفاده شده در این جعبه های آتش نشانی که به آنها Fire hose نیز می گویند از نوع شیلنگ برزنتی است، این نوع شیلنگ به ورودی آب متصل نیستند و باید بوسیله کوپلینگ مخصوص آن ها را به شیر آتش نشانی وصل کنند. استفاده از شیلنگ برزنتی برای اطفاء حریق به سادگی استفاده از شیلنگ های هوز ریلی نیست و شما باید آموزش هایی را در این خصوص دیده باشید.

جعبه آتش نشانی توکار با شیلنگ برزنتی

سیستم آب رسانی یا رایزر ترکیبی جعبه آتش نشانی توکار

جعبه های آتش نشانی دارای 4 ورودی آب هستند که به آن ها این امکان را می دهد که هم از سیستم خشک و هم از سیستم تر استفاده کنند و به این صورت بتوانند همزمان با استفاده از سیستم تر و شیلنگ هوزریلی آتش سوزی را کنترل کنند و از طرفی بعد از رسیدن نیرو های آتش نشانی آن ها می توانند که از مزایای سیستم خشک استفاده کنند و آب مورد نیاز خاموش سازی آتش را به طبقه مود نظر خود برسانند.

جعبه آتش نشانی توکار

مزینانی تولید کننده جعبه آتش نشانی مطابق استانداردهای روز دنیا و با قیمت مناسب می باشد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده مدل های جعبه آتش نشانی تولید شده توسط تیم مزینانی به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

 

 

نوشتن دیدگاه