ساخت جعبه آتش نشانی

متأسفانه حادثه ی آتش سوزی، اتفاقی از قبل پیش بینی شده ای نیست. طبیعت ما انسان ها به گونه ای است که همیشه از خطرات احتمالی که ممکن است اتفاق بیوفتد دوری می کنیم و به فکر جلوگیری از آن هستیم یا زمانیکه حادثه اتفاق افتاد در پی رفع مشکل هستیم. هنگامی که آتش سوزی اتفاق می افتد باید از تجهیزاتی که در مهار کردن آتش به ما کمک می کند استفاده کنیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع جعبه آتش نشانی از جمله جعبه آتش نشانی روکار، استیل، تک درب، دوقلو و ... می توانید به فروشگاه اینترنتی مزینانی مراجعه نمایید.

ساخت جعبه آتش نشانی

گزینه های ساخت جعبه آتش نشانی

یکی از این ابزارهای مهم و مورد نیاز، فایرباکس است که شامل تجهیزاتی از جمله کپسول آتش نشانی، سرلوله و شلنگ قرقره آتش نشانی 20 تا 25 متری می باشد. این جعبه ها به عنوان بخشی از سیستم اطفا حریق در ساختمان های انبوه، سازمان ها و شرکت ها، بیمارستان ها، مراکز عمومی و تجاری، انبارهای بزرگ و... تعبیه می شوند و در دسترس قرار دارند. ساخت جعبه های آتش نشانی به صورت استاندارد و در ابعاد متفاوت بوده است که بر اساس نیاز مجموعه دارای مدل های تک کابین و دو کابین می باشد. ساخت جعبه های آتش نشانی از ورق های روغنی سیاه و گالوانیزه با ضخامت های مختلف از 0.75 تا 2 میلی متر صورت می گیرد. همچنین برای داشتن ظاهری آراسته و جلوگیری از زنگ زدگی در مناطق مرطوب از پوشش رنگ الکترواستاتیک اپوکسی به ضخامت حداقل 100 میکرون استفاده می کنند. یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت جعبه ی آتش نشانی استفاده از ورق استیل نگیر است که ضخامت آن ها بسته به استفاده مصرف کننده متفاوت است. همانطور که گفته شد ساخت این جعبه ها دارای استاندار هایی است و یک شرکت تولید کننده این جعبه ها باید طبق این اصول جهانی و زیر نظر مهندسین کنترل کیفی اقدام به تولید این محصول کند.

نحوه ساخت جعبه آتش نشانی

هم اکنون برای بهتر متوجه شدن ساخت جعبه آتش نشانی به مراحل تولید آن اشاره می کنیم:

  1. در ابتدا ورق هایی که برای ساخت جعبه های آتش نشانی در نظر گرفته ایم را بررسی می کنیم و از لحاظ کیفی مورد تأیید بخش کنترل کیفی قرار می دهیم.
  2. سپس ورق ها را در ابعاد استاندارد و مورد نیاز برش می زنند و گوشه زنی را برای اتصالات بهتر در مرحله مونتاژ انجام می دهند. این مرحله بر روی کیفیت نهایی محصول تأثیر گذار است و بهتر است با دقت بیشتری انجام گردد.
  3. در مرحله سوم محل قفل، محل کلید یدکی، ورودی آب و هواکش روی ورقه های جعبه آتش نشانی پانچ کاری می شود.
  4. مرحله چهارم خم کاری است.
  5. در مرحله پنجم جوشکاری توسط افراد متخصص صورت می گیرد.
  6. در مرحله ششم رنگ کاری به روش کوره ای صورت می گیرد و بعد از رنگ کاری ابزار آلات مختلف مانند لولا و قفل و... نصب می شوند.هم اکنون با مراحل ساخت جعبه آتش نشانی و به زبان ساده با ضوابط آن نیز آشنا شدیم.
 
نوشتن دیدگاه