کپسول آتش نشانی از کجا بخریم

از آن جایی که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و متاسفانه هر ساله حوادث و تلفات جانی و مالی زیادی بر اثر آتش سوزی در کشور اتفاق می افتد؛ از این رو لازم است برای جلوگیری از پخش شدن آتش و مهار کردن آن از ابزار و تجهیزات مربوطه استفاده کنیم. کپسول آتش نشانی یکی از واجب ترین محصولاتی است که در این شرایط برای کاهش تلفات به آن نیاز داریم.

آشنایی با انواع کپسول آتش نشانی جهت خرید

کپسول های آتش نشانی انواع مختلفی دارند و باید آن ها را متناسب با محیط و فضا، شرایط و موقعیت های مختلف انتخاب کنیم. گاهی اوقات به دلیل آگاهی نداشتن برای انتخاب کپسول باعث بدتر شدن بحران به وجود آمده می شویم. امیدواریم در انتها با مطالعه این مطلب انتخابی درست و مناسب داشته باشید.
این کپسول ها قابل حمل و دستی بوده و انواع مختلفی دارد که ترکیبات مختلف آب، پودر و گاز، گاز دی‌اکسید کربن و بیورسال برای مهار کردن آتش استفاده می کنند. شناخت انواع کپسول های آتش نشانی به شما در انتخاب مناسب کمک می کند.

انواع آن ها:co2- پودر و گاز - هالوژن - آب و… هریک از آن‌ها کاربرد ویژه دارد.

کپسول آتش نشانی از کجا بخریم

  • کپسول های co2

کپسول های CO2 برای خاموش کردن مایعات مشتعل و آتش سوزی هایی که در اثر برق به وجود آمده استفاده می شود. از این کپسول برای مبلمان و محصولات چرمی و آشپزخانه استفاده نمی شود.

  • کپسول های دارای آب

کپسول های حاوی آب برای خاموش کردن فرش، مبلمان، موکت و هم چنین برای مایعات روغنی آتش زا و دیگر محصولات مشابه استفاده می کنند. این نمونه کپسول برای آشپزخانه ها مناسب نیست.

  • کپسول های دارای کف

کپسول های حاوی کف بیشتر برای چوب، مایعات اشتعال زا مثل بنزین و الکل و... استفاده می شود. این وسیله در پارکینگ منازل و آپارتمان ها تعبیه می شود.

  • کپسول مواد شیمیایی خیس شده

کپسول مواد شیمیایی خیس شده برای خاموش کردن مبلمان چرمی و روغن های پخت و پز استفاده می شود. به همین خاطر، این نمونه کپسول را در آشپزخانه یا اتاق پذیرایی تعبیه می کنند. باید بدانید ازاین کپسول برای مهار کردن آتش در اثر برق یا مواد اشتعال زا استفاده نکنید.

  • کپسول های پودر خشک

از کپسول های حاوی پودر خشک برای خاموش کردن پارچه، چوب، مایعات و گازهای اشتعال زا و آتش سوزی بر اثر برق استفاده می شود. این کپسول ها برای مهار کردن آتش بر اثر روغن های خوراکی و چربی غذاها استفاده نمی شود. محل مناسب نگهداری کپسول های پودری در سطح خانه می باشد.

چگونگی خرید کپسول آتش نشانی

اکنون با انواع کپسول های آتش نشانی آشنا شدید باید بدانید انتخاب شرکتی که می خواهید خریدتان را انجام دهید نیز بسیار اهمیت دارد چرا که باید حتما دارای صلاحیت و تاییدیه از سازمان آتش نشانی کشور باشد. سایت مزینانی در انتخاب کپسول مناسب و با توجه به شرایط و موقعیت شما کمک خواهد کرد. مزینانی انواع کپسول های آتش نشانی را موجود کرده تا شما خریدی آسان و مطمئن داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه راهنمای خرید کپسول آتش نشانی مراجعه کنید. با مزینانی در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه