راهنمای خرید کپسول آتش نشانی

از جمله تجهیزاتی که براساس قوانین جدید باید در ساختمان ها وجود داشته باشد، سیستم اطفا حریق می باشد. کپسول های آتش نشانی بسیار متداول می باشند و کاربرد زیادی دارند. کپسول های آتش نشانی انواع مختلفی دارند که هر یک برای خاموش کردن نوع خاص آتش می باشند و انتخاب آنها باید بر اساس شرایط و موادی که سبب اشتعال می شوند صورت گیرد. در این مقاله به صورت خلاصه انواع کپسول های آتش نشانی معرفی شده و راهنمایی برای صورت انتخاب نوع مناسب آنها ارائه می شود. شما عزیزان می توانید برای مشاهده لیست قیمت کپسول آتش نشانی به سایت مزینانی مراجعه کنید.

بررسی انواع کپسول های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی تجهیزاتی هستند که بسیار متداول شده اند و در تمام مکان ها از جمله ساختمان ها، کارخانه ها و پمپ بنزین کاربرد دارند که قابلیت حمل داشته و می توان به محلی که آتش سوزی رخ داده است، منتقل شوند. انواع کپسول های آتش نشانی عبارتند از:

  • کپسول آتش نشانی پودری
  • کپسول آتش نشانی گازی
  • کپسول آتش نشانی حاوی آب و مایعات با قابلیت اطفا حریق
  • کپسول های شامل فوم و سایر مواد شیمیایی با قابلیت خاموش کردن آتش

هر کدام از این کپسول ها را باید برای اطفای مواد خاصی استفاده کرد. به صورت کلی این کپسول ها برای خاموش کردن آتش ناشی از مواد جامد، مایعات، تجهیزات الکتریکی و فلزات با قابلیت سوخت، متفاوت می باشند که باید مورد توجه قرار گیرند.

تفاوت کپسولهای اطفاء حریق از جنبه های مختلف قابل بررسی است برای مثال انواع مختلف کپسول های آتش نشانی در ظرفیت های مختلفی ارائه می شوند که از 1 تا 8 کیلوگرم در نوع قابل حمل موجود می باشند. نوع یک کیلوگرمی معمولا برای خودروها کاربرد دارد و اندازه های بزرگتر برای ساختمان استفاده می شوند. نحوه استفاده از کپسول به این صورت است که باید در ابتدا ضامن آنرا آزاد کرد و سپس قسمت خروجی مواد را به سمت آتش و در فاصله مناسب قرار داد، سپس اهرم را فشرد تا مواد از نازل خارج شوند و عمل خاموش کردن آتش به خوبی صورت گیرد.

بررسی انواع کپسول های آتش نشانی

نکات مهم در خرید کپسول های آتش نشانی

برای خرید کپسول آتش نشانی در ابتدا باید به موادی که ایجاد احتراق می کنند و در مکان مورد نظر موجود می باشند توجه کرد، برای مثال اگر آتش سوزی در تجهیزات برقی رخ دهد نمی توان از کپسولات حاوی آب و سایر مایعات استفاده کرد، زیرا این مایعات سبب انتقال آتش شده و به خاموش شدن آن کمکی نمی کنند و باید از کپسول های گازی و پودری استفاده کرد تا آتش را مهار نمود. در ادامه نکاتی را به عنوان راهنمای خرید کپسول آتش نشانی به شما عزیزان ارائه می کنیم:

  • اندازه و ظرفیت کپسول
  • شرایط نگهداری از کپسول که باید در دمای مناسب و به دور از تابش مستقیم خورشید باشد و قابلیت و کارآیی کپسول در اطفا آتش
  • قیمت کپسول و مجهز بودن آن به فشار سنج
  • جنس بدنه کپسول

با توجه به نکات ذکر شده در بالا می توان کپسول مورد نیاز را خریداری کرد و نکته مهم بعد از خریداری کپسول، شرایط نگهداری آن و شارژ مجدد آن می باشد که به صورت متداول باید به صورت سالیانه کپسول توسط پرسنل مجرب مورد بررسی قرار گیرد و شارژ مجدد انجام شود تا کیفیت مواد موجود در کپسول برای خاموش کردن آتش حفظ شود.

نوشتن دیدگاه