جعبه آتش نشانی ، محفظه ای است که برای نگهداری تجهیزات اطفاء حریق در محل های مختلف مثل ساختمان ها، ادارات، کارخانجات، کارگاه ها و ... استفاده می شود. در این محفظه تجهیزات مختلفی مثل کپسول، شلنگ، تجهیزات کمک های اولیه و وسایلی که برای حفاظت فردی به کار می روند، نگهداری می شود. یکی از موضوعات مورد بحث، هزینه نصب جعبه آتش نشانی است.
جعبه آتش نشانی در مدل ها و طرح های مختلفی طراحی و تولید می شود و موارد کاربرد متنوعی نیز دارد. با توجه به نوع جعبه و محل نصب و کاربرد آن، هزینه نصب جعبه آتش نشانی متفاوت خواهد بود. استفاده از این نوع جعبه ها در محیط های مختلف اداری، مسکونی، تجاری، تولیدی و صنعتی لازم و ضروری است و وجود آن ها به کنترل حریق و اطفاء آن کمک می کند.

هزینه نصب جعبه آتش نشانی و محل قرار گیری آن ها

در بالا بیان نمودیم که نصب و به کار گیری جعبه آتش نشانی  در محیط های مختلف لازم و ضروری است. نصب جعبه آتش نشانی به افراد کمک می کند تا در مواقع ضروری از آن استفاده نموده و در زمان کوتاهی، خسارت های ناشی از آتش را به حداقل رسانند. بنابراین محل نصب جعبه های آتش از اهمیت زیادی برخوردار است. محل نصب باید به گونه ای باشد تا با سرعت و به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوان جعبه را پیدا نمود و از آن استفاده کرد. علاوه بر این در هنگام آتش سوزی ممکن است برق کل ساختمان قطع شود. محل نصب باید به گونه ای باشد تا در هنگام خاموشی کامل نیز بتوان جعبه را شناسایی کرد و به راحتی از آن استفاده نمود. هزینه نصب جعبه آتش نشانی با توجه به محل قرارگیری آن می تواند متفاوت باشد . بهتر است این جعبه ها در محل هایی مثل شکاف های دیوار، پستو ها و پشت دیوار ها نصب نشوند زیرا در مواقع اضطراری دسترسی به این جعبه ها با مشکل روبرو خواهد شد. علاوه براین باید در نظر داشت که به فاصله ی ۳۰ متر در یک ساختمان باید یک جعبه آتش نصب شود زیرا شلنگ های جعبه های آتش تا فاصله ی ۲۰ متری می توانند جابجا شوند.

 

هزینه نصب جعبه آتش نشانی و انواع آن

جعبه های آتش نشانی از نظر نوع نصب به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند.

  • جعبه های توکار
  • جعبه های روکار

ابتدا به بررسی هزینه نصب جعبه آتش نشانی توکار می پردازیم و در ادامه هزینه نصب جعبه آتش نشانی روکار را بررسی خواهیم کرد.
جعبه های توکار در داخل دیوار امکان نصب دارند. به دلیل نصب این نوع جعبه ها در داخل دیوار، بیرون زدگی در آن ها مشاهده نمی شود و از نظر ظاهری بسیار زیباتر از نوع رو کار هستند. جعبه های توکار دارای انواع مختلف تک کابین و دوکابین و در جنس های متنوعی مثل استیل و فولاد نصب می شوند و هزینه نصب جعبه آتش نشانی متفاوت خواهد بود. نوع دیگری از جعبه های آتش نشانی هستند که به صورت کاملا سفارشی شده طراحی و تولید می شوند. این جعبه ها ضد زنگ اند و در محیط های مختلف و شرایط جوی متنوع دچار خوردگی و سایش نمی شوند. طبیعتا هزینه نصب جعبه آتش نشانی سفارشی شده از نوع معمول آن ها اندکی بیشتر خواهد بود. نوع دیگر جعبه های آتش نشانی، روکار هستند. این جعبه ها همانطور که از نام آن ها مشخص است بر روی دیوار نصب می شوند و معمولا در محیط هایی به کار می روند که فضای جعبه از قبل در دیوار تعبیه نشده است. این جعبه ها نیز دارای طرح ها و مدل های مختلف و متنوعی هستند و سلیقه ی بسیاری از مردم را در بر می گیرند.

نکاتی در زمینه نصب جعبه آتش نشانی

در ادامه به بررسی نکاتی در زمینه ی نصب جعبه آتش نشانی می پردازیم. اگر این نکات به درستی مورد توجه قرار بگیرند، نصب جعبه به راحتی امکان پذیر خواهد بود و علاوه بر آن افراد در هنگام استفاده از آن مشکلی نخواهند داشت.

  • جعبه ها در فاصله ی ۱۳۰ سانتی متر از کف ساختمان باید نصب شوند.
  • مکان نصب به نحوی باشد که همه ی ساکنان ساختمان بتوانند به راحتی آن را مشاهده نمایند.
  • در هنگام نصب باید در نظر داشت که هر یک از جعبه های آتش نشانی می توانند تا شعاع ۲۰ متری خود را پوشش دهند.
  • جعبه های آتش نشانی در فاصله ی ۳۰ متری از یکدیگر باید نصب شوند.

 

هزینه نصب جعبه آتش نشانی به چه عواملی بستگی دارد؟

  • نوع جعبه آتش نشانی: اینکه جعبه ی آتش نشانی از کدام نوع است باعث ایجاد تفاوت هایی در قیمت و در ساختار و هزینه نصب جعبه آتش نشانی خواهد شد.
  • ابعاد جعبه آتش نشانی
  • کیفیت

گروه تولیدی مزینانی برترین تولیدکننده جعبه آتش نشانی است که محصولات خود را با قیمتی باورنکردنی در محل مورد نظر شما نصب می کند.

 

نوشتن دیدگاه