مدت زمان استفاده از ماسک ffp2

شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و جهان باعث شد استفاده از ماسک های فیلتردار اهمیت بیشتری برای همه پیدا کند و بتوانیم بگوییم ماسک های سوپاپدار یا فیلتردار امروزه یکی از وسایل ضروری برای بیرون آمدن از خانه هستند. ولی یکی از مشکلاتی که باید در خصوص آن اطلاعات مناسبی داشته باشید مدت زمان استفاده از ماسک های فیلتردار است. ما در سایر مقالات خود سعی کردیم که نکات مهم در زمان استفاده و مدت زمان استفاده از ماسکهای فیلتردار مختلف را در اختیار شما قرار دهیم و در این مطلب از سایت مزینانی می‌خواهیم که در خصوص مدت زمان استفاده از ماسک FFP2 را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده درست از این ماسک ها سلامتی خود و خانواده تان را در شرایط اضطراری حفظ کنید. گروه صنعتی مزینانی ارائه دهنده انواع تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق از جمله فایرباکس، کپسول و .. میباشد.

مدت استفاده از ماسک ffp2

ماسکهای FFP2 سطح حفاظتی کمتری از ماسکهای N95 دارند، اما قیمت مناسب آنها باعث شده است که افراد زیادی در شرایطی که استفاده از ماسک ضروری است روی به استفاده از آن بیاورند. ماسک های تنفسی تاشو FFP2 برای استفاده در مکانهای عمومی و شرایطی این چنینی گزینه مناسبی است و همین باعث شده که افراد زیادی رو به استفاده از ماسک ها بیاورند. مدت زمان استفاده از ماسک FFP2 یک شیفت کاری 8 ساعت می باشد و استفاده بیش از زمان مشخص شده ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به شما برساند، چرا که طبق آزمایش های انجام شده بر روی این ماسک ها نهایت تاثیر گذاری آنها در این بازه زمانی 8 ساعته می باشد و بعد از آن استفاده از آن درست نیست. البته این موضوع مهم را باید در نظر داشته باشید که گاهی شرایط اضطراری باعث می شود افرادی از این ماسک ها در حد معمول استفاده کنند، و ماسک خود را در مکانی ضد عفونی و تمیز قرار دهند این مورد بسیار مهم را به یاد داشته باشید که مجموعه ساعات استفاده از ماسک نباید از ۸ ساعت بیشتر شود. مورد بعدی که بسیاری از استفاده کنندگان ماسک با آن درگیر هستند شستشوی ماسک و استفاده مجدد از آن است. موردی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که ماسک های FFP2 بعد از شست و شو بافت نانو خود را از دست می دهند و از طرفی مواد شیمیایی موجود در این ماسک ها که وظیفه فیلتراسیون را برعهده دارد تغییر می کند و عملکرد قبل را به هیچ عنوان ندارد. در ادامه اطلاعات بیشتری را در خصوص این ماسک ها در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر از آنها استفاده کنید.

مدت استفاده از ماسک ffp2

موارد استفاده ماسک ffp2

اگر روی بسته بندی ماسک FFP2 نوشته شده بود که شما می توانید چند بار از این ماسک ها استفاده کنید، این توصیه سازنده ماسک را نادیده بگیرید و حتی نسبت به سالم بودن و اصل بودن ماسک خود شک کنید، چرا که طبق استانداردهای جهانی که برای ساخت این ماسک مورد استفاده قرار میگیرد، نهایت زمان استفاده از ماسک 8 ساعت است و همچنین استفاده مجدد از این ماسک ها غیر اصولی و غیر بهداشتی می باشد. در زمان استفاده از این ماسک ها باید حتماً در نظر داشته باشید که گیره روی بینی خود را به درستی تنظیم کنید تا به صورت کامل روی صورتتان بچسبد، با انجام این کار باعث می شود که هوا از بالای ماسک به درون سیستم تنفسی وارد نشود و از طرفی اگر از عینک استفاده میکنید، عینک شما بخار نخواهد کرد. این ماسک می تواند ذرات بزرگتر از 2.5 میکرو را فیلتر کند. مورد آخری که در خصوص استفاده از این ماسک ها باید بدانید، دور انداختن آن ها در یک سطل زباله درب دار است؛ چرا که اگر کسی آنها را لمس کند ممکن است آلودگی های روی ماسک به او انتقال پیدا کنند.

نوشتن دیدگاه