مدت زمان استفاده از ماسک n95

وجود معضل آلودگی هوا و از طرفی شیوع ویروس کرونا در مدت اخیر، باعث شده است که ما شاهد افزایش اهمیت استفاده از ماسک های فیلتردار باشیم. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از این ماسک ها زمانی می تواند برای شما ثمربخش باشد که به درستی از آن ها استفاده کنید و نکات مهم در زمان استفاده از این ماسک ها را حتما رعایت کنید. در این مطلب از سایت مزینانی قصد داریم که در مورد مدت زمان استفاده از ماسک n95 صحبت کنیم و نکات کاربردی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم.

مدت زمان استفاده از ماسک n95

استفاده از ماسک n95

ماسک های فیلتردار n95 یکی از انواع ماسک های تنفسی می باشند که قابلیت فیلتر کردن ذرات بسیار ریز بزرگتر از 0.3 میکرون را دارند و و میزان اثربخشی آنها تحت آزمایش های انجام شده، 95 درصد می باشد. بافت این ماسک ها از جنس نانو الیاف است که دارای چند لایه مختلف است و به همین ترتیب می‌تواند جلوی هرگونه آلودگی را بگیرد. فیلتر استفاده شده روی این ماسک ها به این صورت عمل می کند که وقتی شما در حال نفس کشیدن (دَم) هستید، هیچ هوایی از بیرون وارد فیلتر نمی شود و از آن عبور نمی کند و صرفاً تمام هوای ورودی به شش های شما از قسمت الیافی ماسک وارد میشود. زمانی که قصد بیرون دادن نفس خود را دارید، بازدم شما به راحتی از قسمت فیلتر خارج می‌شود و به این صورت روند تنفس شما بسیار ساده تر خواهد شد؛ البته باید در نظر داشته باشید که وجود این فیلتر باعث می شود نفس شما به راحتی از ماسک خارج شود و از ایجاد رطوبت درون ماسک و اطراف دهان و دماغ شما جلوگیری کند. زمانی استفاده از این ماسک ها می تواند تاثیر مثبتی برای شما داشته باشد که از سالم بودن آنها مطمئن باشید و نکات مهم در زمان استفاده از آنها را با دقت رعایت کنید. در ادامه این نکات را با هم بررسی می کنیم.

مدت زمان استفاده از ماسک n95

مدت زمان استفاده از ماسک n95 چقدر است؟

عمر مفید این ماسک ها بستگی به شرایطی دارد که شما در آن قرار دارید و قصد استفاده از آن را خواهید داشت. کارشناسان ما بر این عقیده اند در شرایطی که شما در معرض بیماری های مختلف (مانند شرایطی که پرستاران و پزشکان دارند) و یا گازها و بخارات شیمیایی هستید (مانند شرایط موجود برای افرادی در آزمایشگاه ها یا محیط های صنعتی مشغول به کارند)، عمر این ماسک ها 8 ساعت است و در صورتی که از این ماسک ها در خیابان و یا مکان ها عمومی استفاده می کنید که وجود احتمال خطر بالقوه پایین تر است، عمر مفید این ماسک ها می تواند تا 12 ساعت نیز باشد. اما نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که شما نمی توانید این ماسک ها را بعد از یک دوره مصرف بشویید و و دوباره از آنها استفاده کنید، چرا که بخشی از بافت نانو ماسک از بین می‌رود و به هیچ عنوان بعد از شستشو کارایی قبلی خود را نخواهد داشت.

مدت زمان استفاده از ماسک n95

 

همچنین شما باید این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که در طول زمان استفاده از ماسک n95 به سطح روی آن دست نگذارید چرا که احتمال جمع شدن آلودگی ها بر روی سطح بیرونی ماسک وجود دارد. از سوی دیگر شما حق ندارید در طول زمان استفاده از ماسک آن را برداشته و به جای دیگری قرار دهید تا بعد از آن استفاده کنید، اما در صورتی که مجبور بودید که چنین کاری را انجام دهید، حتما مطمئن شوید که ماسک که را جایی قرار می‌دهید که هیچ گونه آلودگی روی آن وجود ندارد و از سوی دیگر آلودگی های موجود روی ماسک باعث آلودگی محیط مورد نظر شما نمی شوند. گروه صنعتی مزینانی ارائه دهنده انواع تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق از جمله جعبه آتش نشانی، کپسول و .. میباشد.

نوشتن دیدگاه