انواع جعبه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک از این مدل ها موارد کاربرد متفاوتی نیز دارد. درون جعبه آتش نشانی، کپسول آتش نشانی و قرقره ی هوزریل وجود دارد که این دو ابزار کاربردی در هنگام وقوع حادثه مثل آتش سوزی، به اطفاء حریق کمک کرده و خطرات و خسارات ناشی از آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند. انواع جعبه آتش نشانی می تواند زمینه ی انتخاب های متنوعی را برای خریداران فراهم نماید. در ادامه به بررسی انواع جعبه آتش نشانی پرداخته و ویژگی ها و موارد کاربرد هر یک از آن ها را بیان می کنیم.

بررسی انواع جعبه آتش نشانی

به صورت کلی، جعبه های آتش نشانی دارای دو گروه زیر هستند:

  • جعبه های روکا
  • جعبه های توکار

دسته بندی دیگری نیز برای انواع جعبه آتش نشانی می توانیم ذکر کنیم و آن نیز بررسی آن ها از نظر کاربری شان است. این جعبه ها به این صورت طبقه بندی می شوند.

  • جعبه تک کابین
  • جعبه دو کابین عمودی (دو طبقه)
  • جعبه دو کابین افقی (دو قلو)
  • جعبه برای نگهداری خاموش کننده ی دستی آتش

بررسی انواع جعبه های آتش نشانی

انواع جعبه آتش نشانی از نظر طراحی و محل قرار گیری

جعبه های آتش نشانی موارد کاربرد متنوعی دارند و در مکان های مختلفی قرار می گیرند. سالن های همایش، سینما، تالار ها، مکان های صنعتی و تولیدی، کارگاه های تولید لباس، منازل مسکونی، راهرو ها و ... می تواند محل به کار گیری انواع جعبه آتش نشانی باشند. این مطلب را باید در نظر داشت که جعبه های آتش نشانی ممکن است درمحیط های مختلف و شرایط جغرافیایی گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. منظور از شرایط جغرافیایی یعنی قرارگیری جعبه ی آتش نشانی در مناطق جنوبی که دارای رطوبت و دمای بسیار بالایی است و یا مناطق سرد غرب کشور که زمستان های بسیار سختی دارد. بنابراین جعبه ها باید از جنسی ساخته شوند که در شرایط هوایی مختلف مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش و خوردگی از خود نشان دهند و تغییرات آب و هوایی تاثیر نامطلوبی بر روی آن ها نگذارد. بنابراین علاوه بر جعبه هایی که به صورت روتین و معمولی تولید می شوند، جعبه هایی نیز وجود دارند که به صورت کاملا سفارشی شده طراحی می شوند. این جعبه های سفارشی منطبق بر شرایط خاص محل نصب هستند و شرایط جوی تاثیر سوئی بر روی آن ها نخواهد داشت.

انواع جعبه آتش نشانی از نظر طراحی و محل قرار گیری

جعبه های آتش نشانی محوطه ای

در طراحی و تولید جعبه های محوطه ای، وسعت محلی که قرار است جعبه برای آن استفاده شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. این محوطه می تواند محوطه ی یک پالایشگاه باشد یا محوطه ی یک بیمارستان و فرودگاه. به دلیل تفاوت در وسعت فضا ها، جعبه آتش نشانی نیز می تواند تک کابین یا دو کابین باشد. در بررسی انواع جعبه آتش نشانی و جعبه های محوطه ای می توان گفت که بعضی از این جعبه ها برای نگهداری خاموش کننده های دستی منظور می شوند. در بعضی از محوطه ها محل هایی برای نصب جعبه آتش نشانی بر روی دیوار وجود ندارد و ممکن است این جعبه ها در داخل حفره هایی بر روی زمین طراحی و نصب شوند.

انواع جعبه آتش نشانی گروه تولیدی مزینانی

محصولات گروه تولیدی و صنعتی مزینانی انواع جعبه آتش نشانی را در بر می گیرد. این محصولات بسیار متنوع بوده و بر اساس سلایق مختلف مشتریان طراحی و تولید می شوند.
گروه تولیدی مزینانی با نیم قرن سابقه در خصوص تولید جعبه های آتش نشانی بالاترین کیفیت محصولات را به مشتریان ارائه می دهد و رضایت خریداران را کسب می کند.
انواع جعبه آتش نشانی گروه مزینانی بسیار با کیفیت هستند و مطابق با استاندارد های سازمان آتش نشانی طراحی و تولید می شوند. جعبه های آتش نشانی مزینانی با جنس های متوع بدنه و تجهیزات داخلی مختلف تولید می شوند تا بر اساس نیاز و سلیقه خود دست به انتهاب بزنید.
از محصولات پر طرفدار گروه مزینانی، جعبه آتش نشانی استیل است که در فضا های داخلی منازل و ... کاربرد گسترده ای دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع جعبه های آتش نشانی می توانید با مشاوران ما در گروه صنعتی مزینانی تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه