بهترین مارک کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی براساس ماده منبع دارای آب و گاز، فوم (کف)، پودر و گاز با برندهای متفاوتی در کشورهای مختلف می باشند. این مواد تحت فشار زیاد درون سیلندرهای استوانه ای قرار می گیرند که در هنگام خرید کپسول آتش نشانی باید به استانداردهای لازم و ضروری توجه کرد که مورد تایید سازمان آتش نشانی باشند. برای اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی می توانید به سایت گروه مزینانی مراجعه کنید.

ویژگی های بهترین مارک کپسول آتش نشانی

قبل از پرداختن به این موضوع، باید بدانیم کدام کپسول آتش نشانی بهتر است و پس از آن به بهترین مارک کپسول آتش نشانی بپردازیم. بهترین کپسول،  کپسولی است که شرایط زیر را داشته باشد. به طور کلی در مورد کپسول آتش نشانی تناسب با فضا و میزان عملکرد، فاکتورهای کلی نوع ماده کپسول، جنس و ضخامت بدنه، میزان برد و زمان پاشش، فشار و دمای کاری را باید در نظر گرفت.

  • جنس اهرم و ضامن های کپسول باید مرغوب بوده تا دارای مقاومت و استحکام بسیار خوبی در برابر فشار و حرارت باشند.
  • سازگاری با محیط زیست یک فاکتور بسیار مهم می باشد که اخیرا یک نمونه کپسول برای خانه، کارگاه و مکان های بزرگ وجود دارد که از فوم های بیولوژیکی استفاده می کنند.
  • در هنگام اطفای حریق باید بتوان سرعت عمل بسیار بالایی داشت که یک کپسول خوب باید دارای قدرت خاموش کنندگی بالایی باشد و مانع از شعله ور شدن مجدد گردد. در بین کپسول های پودری، ترکیبات پتاسیم دارای قدرت خاموش کنندگی بالایی می باشد.
  • یک مارک خوب کپسول باید در برابر آتش گرفتن حلال های آلی و هیدروکربن ها از جمله تینر، الکل، اتانول قابلیت استفاده داشته باشد.
  • زمانی که آتش در اثر اکسیژن رسانی و یا برخورد با سوخت دوباره شعله ور شود، کپسول باید قدرت مقاومت بالایی داشته باشد.
  • یک کپسول باید اطلاعات استاندارد از قبیل نوع مواد اطفائی، ظرفیت و عملکرد آن روی آن ترسیم شده باشد.
  • طراحی سیستم و محفظه ی کپسول باید استاندارد باشد که برای انواع متفاوت گاز CO2 با بدنه ی بدون درز و نازل قیفی، کپسول حاوی آب باید دارای قطر نازل کم باشد، نوع فوم باید دارای نازل با سوراخ هواکش و نوع پودری باید نازل معمولی داشته باشد.

ویژگی های بهترین مارک کپسول آتش نشانی

ویژگی های بهترین مارک کپسول آتش نشانی نسبت به محیط مورد استفاده

  •  بهترین مارک کپسول آتش نشانی باید متناسب با محیط و مواد موجود قابل اشتعال در آن فضا باشد. برای مثال کپسول با پودر خشک برای حریق با فلزاتی مثل منیزیم، آلومینیوم و سدیم مناسب می باشد.
  • ابعاد و اندازه کپسول آتش نشانی باید متناسب با نیاز و فضای موجود باشد که ممکن است در بعضی جاها که چند اتاق و فضا کوچک وجود دارد، چند سیلندر با ظرفیت کم و بعضی مکان های دیگر که بزرگ هستند از سیلندر با ظرفیت بالا استفاده می شود. انواع کپسول ها شامل نوع دستی (تا 12 لیتر) که به راحتی حمل می شوند و نوع دیگر چرخدار که در یک جا قرار می گیرند، می باشد.
  • یک نمونه کپسول ایده آل باید در مدت زمان زیاد عملکرد خود را از دست ندهد و ماندگاری بالایی داشته باشد، چراکه معمولا کپسول های آتش نشانی در مکان های مختلف اداره، بیمارستان، مدرسه، خانه و ... مدت زمان زیادی بدون مصرف باقی می مانند.
  • نوع خاموش کننده ایده آل را باید بر اساس شرایط جوی و دمایی محیط انتخاب کرد. به عنوان مثال برخی مواد در دمای کمتر از چهار درجه سانتی گراد ممکن است یخ بزنند.
  • نکته مورد توجه دیگری که در استفاده از این وسیله باید به آن دقت داشته باشید، شارژ کپسول آتش نشانی است که باید در دوره های زمانی مشخص توسط مراکز مجاز انجام شود. شرکت مزینانی در این زمینه شارژ کپسول خدمات مختلفی را ارائه می دهد.
نوشتن دیدگاه